Lehed

esmaspäev, 6. juuni 2016

Maikuu kokkuvõte

Esimene kuu möödas, mil alustasin põhjalikumalt trenni ja kaalulangetamisega.
Edaspidi hakkan küll 2. kuupäeval kokkuvõtet tegema. Kui kuu, siis kuu, ei nihuta kuskile poole.

Ootasin kuu kokkuvõtte tegemisega, et Endomondost tuleks meili peale kuu kokkuvõtte, saaks ilusa tabelikese numbritega, kuid mida pole, seda pole.

Aga kuidas mul siis möödunud kuu läinud on?

Viimase kolme nädala ülevaade ( Nädala ülevaade: 16.-22.05.2016 ; Nädala ülevaade: 23.-29.05.2016 ; Nädala ülevaade: 30.05-05.06.2016 ) on andnud aimu minu liikumisest, toitumisest ja kaalulangetusest. Kaalu osas räägin ma küll ainult kaalulangetusest, sest mu kaal on päris suur ning mul on seda natukene paha siia must-valgena kirja panna. Valehäbi, kuid ei taha tervele maailmale kuulutada, mitut tünni ma kaasas tassin. 😊

Kaalu jäi esimesel kuul vähemaks 3,4 kg. Kaalualandamist olen tõsiselt võtnud, aga eks neid tõuse ja mõõne ikka tuleb ette ning arvestades neid, on langus ju hea.

Juba olen ka täheldanud muutusi -
õla piirkond on õhemaks jäänud ning kaenlaaugu juures, rinna kohale kogunev polster - see koht on ka kohe märgatavalt väiksem. Ma ei oska seda paremini selgitada, vast on arusaadav. 😊
Lisaks on kintsu taga ja tagumiku peal tsellukas välja löönud. Mul oli seal enne ka väikseid ebatasasusi, aga nüüd on ikka hullemaks läinud.
Kui Kaarli käest küsisin, et kas ma olen peenemaks ka juba jäänud, vastas ta, et kints on külje pealt peenem ning ka õlavööndist on polstrit kadunud. Juhuu! Aga ju sellest kintsu õhemaks minemisest on see tsellu ka välja löönud. Kurjam! Nüüd peab hakkama veel tsellukaga ka võitlema.
Eks ta tavaliselt nii on, et kõigepealt hakkab ülevalpoolt pekk sulama ja siis jõuab allapoole ning lõpuks kõhupekini. Kaarel juba pahandas, et tiss ei või ära kaduda. Need mul niigi väiksed, ära kaovad, siis puhta pesulaud. 😄

Trenni tegin 18 korda. Kulutasin 19768 kcal.
Läbisin 202,5 km, millest 15 km kanuutamine, 52,44 km kõndimine ja 135,06 km jalgrattasõit.

Trennipisik on juba küljes ning kui pole mõnel päeval veel välja jõudnud, siis õhtul hakkab kripeldama, et peab ikka minema.


Jalgrattaga sõitmine on natukene kergemaks läinud, võhma tekkinud. Sõidan kahte erinevat ringi - üks pikem ja teine natukene lühem. Otsustasin, et väntan neid niikaua läbi, kuni tunnen, et need on juba kergemalt läbitavad ning alles siis hakkan pikemaid otsi sõitma.
Kuigi mul küünarnukid annavad tunda, vist sellest, et ma surun patjadega liiga kõvasti vastu lenksu. Mul on küll jalgratta sõiduks mõeldud kindad käes, aga ju on surve ikka suur.
Ka põlved annavad tunda. Vasak põlv mul nagunii aegajalt valutas, aga nüüd mõlemad sõidu ajal teevad natukene haiget. Ilmselt ikka koormusest. On natukene paremaks läinud, kui sõitmisega alustades, aga ikka teevad haiget veel. Võtan vitamiine liigeste jaoks, et toetada nende tegevust natukene.

Kõndinud olen vähe. Üksi ei viitsi eriti käia, sõbranna pole saanud tulla ning jalgrattasõit läheb nagu kuidagi libedamalt üksi käies. Nüüd küll arutasime sõbrannaga, et võiks esimesele poolmaratonile minna ning peaks selleks treenima hakkama. 2 kuud aega valmistuda. Vast siis see kuu on kõndimist rohkem.
Parkmetsa kõnd läks nihu, aga nüüd on mul jalg tervem ning mulle millegipärast meeldib see poolmaratoni mõte. Lihtsalt minna ja end proovile panna. Omas tempos, nii nagu jõuab ja käia see 21 km läbi.

Toitumisega pusin ise, ei jälgi ühtegi kava endiselt. Söön kõike, pole midagi toitumisest välja jätnud. Ka magusat luban endale vahepeal, kui ikka isu on.
Küll peaks kaaluma hakkama, sest kohati tundub, et söön liiga vähe ja siis söön jälle liiga palju.

Mõtlesin, et hakkan igakuiseid eesmärke püstitama ja kuu kokkuvõtteid tehes, siis selgub tõde, kas eesmärgid on täidetud või läksid luhta.

Juunikuu eesmärgid: (kuu on küll juba alanud, kuid eesmärgid siiski kirja)

1. Jalgrattaga sõita vähemalt 200 km.
2. Kõndida vähemalt 100 km.
3. Jillian Michaelsi video järgi kava teha igapäevaselt.
4. Sööke kaaluma hakata.
5. Söömine paremini paika saada - väike rutiinike kellaaegade suhtes, et sööksin ilusti 3 toidukorda ning ka üks vahepala. Praegu on see täiega sassis.
6. Vett rohkem juua ning ka üles kirjutada, mitu klaasi joon päevas.
7. Iga päev toite pildistada.

Algus tehtud, nüüd ainult edasi!


Nädala ülevaade: 30.05 - 05.06.2016

 Mõnus kuumalaine oli ning seetõttu oli ka söömine natukene nigel - polnud isu. Ei tahtnud end eriti liigutadagi ning kohustuslikule jalgrattasõidule läksin ka võimalikult hilja, et vähegi jahedam oleks.


Esmaspäev 30.05:
Trenn: Puhkepäev
Toitumine: Päeva alustasin kahe võileivaga:
tosta röstsepik, õhuke kiht merevaiku, moskva täissuitsuvorst. Õhtusöök: tatar hapukoorega ja arbuusi. Hiljem õhtul maitsestamata jogurt - mesi - mustikad.

Teisipäev 31.05: 
 Trenn: 12.04 km jalgrattasõit - hilisõhtune jalgrattasõit - 22:43 alustasin väntamist. Väljas hakkas juba hämaraks minema, tagasi sõites oli vaateväli juba üpris pime ning iga krabin pani värisema. Väntasin aina kiiremini, et pimedamatest kohtadest kiiresti läbi saaks. 😄 Õhtul on mõnus jahe sõita ja teed inimtühjad, aga paranoiline mina hakkab igast asju ette kujutama. 😄
Toitumine: Hommikusöök: 3. munast omlett 2. õhukese peekoni viiluga. Lõunasöök: Tatar hapukoorega. Õhtusöök: Hakklihaga kartulipuder hapukoorega ja klaas piima. 2 klaaskommi läksid põske enne jalgrattasõitu.

Kolmapäev 01.06:
Trenn: 20 tavalist kõhulihaste harjutust + 20 küünarnukk vastas põlve vastu kõhulihaste harjutust.
17.22 km jalgrattasõit
Toitumine: Hommikusöök
- riisihelbepuder vaarikamoosiga. Lõunasöök - lõunaks tahtsin midagi kergemat ning tuli isu tatragalettide ja muna järgi. Nii siis keetsingi kuus muna, millest ühe sõin koorimise käigus juba ära. Keedumuna, mmmm... Ülejäänud 5 muna purustasin kahvliga, lisasin juurde natukene sulajuustu, mis massi koos hoiaks ja soola. Võid käepärast polnud, sellepärast sai natukene sulajuustu. Määrisin neljale galetile ning ülejäänud munamassi sõin niisama ära. Küll oli hea. 😊 Õhtusöök: Hakklihaga kartulipuder hapukoorega. Klaas kodu õuntest õunamahla.

Neljapäev 02.06:
Trenn: 17.12 km jalgrattasõit
Toitumine:
Olin eile kaua üleval ning peale südaööd tuli isu ning sõin täissuitsuvorsti päris ohtralt. Täna maksis kätte kaalunumbri näol. Ma olin nii kuri, et sõin kohe 3 klaaskommi järjest ära. 😄
Hommikusöök/Lõuna: 4. väiksemast munast omlett, värske kurk.
Õhtusöök: Kartulipuder, praetud kanafileed natukene, marineeritud kurk, vaarikamahla morss. Magustoiduks sügavkülmutatud maasikad.

Reede 03.06:
Kaalun viimasel ajal rohkem, ilmselt seetõttu, et söön vähem, kui peaks. Hommikusöök jääb vahele hilise tõusmise tõttu või lihtsalt nii palav on, et ei taha süüa. Seetõttu kohe üks toidukord päevast puudu ja pole normis. Liigutan küll end, aga kõikumine on ikkagi päris suur.
Trenn: 9.22 km jalgrattasõit -
päeva lõpetuseks üks väikse sõit. Päeval ei tahtnud minna, oli maru kuum ja siis oli padukas päris pikalt, nii saigi enne kella 23. sõitma mindud. Tagasitulles oli tuul vastu ja maru raske oli vändata.
Toitumine: 1. toidukord - hiline hommikusöök/lõunasöök:
4. munast omlett ja kõrvits. 2. toidukord - õhtusöök: sai tehtud gemüüse - täistera makaronid, praetud kanafilee sibula ja küüslauguga ning kodune letšo. 3. toidukord - vahepala: 1 suurem banaan, šokolaadi pulgajäätis, natukene soolapähkleid.
Homme Haapsallu ning autosse ostsin kaasa söömiseks banaani, õuna, ohtralt vett ning mingeid õllesnäkke sai ka. Pikk sõit, vahepeal peab sööma midagi, kuigi hommikul kavatseme vähe tugevamalt süüa, et väga palju näksimist ei tekiks päeva peale. Välja sööma jne. Eks ma kirjutan, kuidas läks. 😊

Laupäev 04.06:
Täna võtsime ette teekonna Haapsallu. Autosse söömiseks ostsime kaasa banaani, õuna, tomatit, snäkipulgad, vett. Õunad tükeldasin karpi ära, et mugavam süüa oleks.
Trenn:
Hommikul läks nii kiireks, et plaanist minna enne ärasõitus jalgrattaga sõitma, ei tulnud midagi välja. Aga pärast kontserti sai tehtud väike 3 km jalutuskäik ööbimiskohta.
Toitumine: Hommikusöök:
suur ports riisihelbe putru maasika toormoosiga.
Lõunasöök:
väljas söödud praad - sealiha šnitsel, friikartulid, šampinjoni kaste, toorsalatit. Ei jõudnud kogu portsu ära süüa, sõin pool. Kõrvale jõin klaasi segumahla.
Autos sõin enne ära 2 õuna, sest lõunasöök oli peale 15 ning hommikusööki sõime 10 ajal.
Õhtusöök:
natukene suppi.
Kontserdil jõin ära ühe purgi siidrit, Kaarli juurest võtsin mõned friikartulid. Pärast kontserdit sõin külas ühe tüki juustustritslit, väiksema tüki tiramisu torti, kõrvale jõin valget teed meega ning ka pokaal šampust. Midagi sõin ehk veel, aga hetkel ei mäleta.

Pühapäev 05.06:
Trenn: Puhkepäev
Toitumine: Hommikusöök (ca 9.30):
1 keedumuna, pool viilu saibi, salat nagu kartulisalat, aga kartuli asemel oli lillkapsas. Tükike juustustritslit, kõrvale jõin valget teed meega.
Autos sõin ühe banaani ja õunaviilu - veerand õuna.
Lõunasöök (ca 4 ajal):
praad väljas. 1 grillvorst, isevalmistatud griikartulid, hapukoore-küüslaugu külmkaste, toorsalatit 2 sorti, mõned viilud kurki-tomatit, 1 viil apelsini, kõrvale segumahl.
Õhtusöök:
Õhtusööki, kui sellist polnud. Koju jõudsime, siis olime väsinud ning kõht oli veel täis hilisest lõunast. Viskasime pikali ja jäime tukkuma. Südaööl ärkasin üles, sõin ühe banaani, peotäis mureleid-maasikaid, kirsstomateid mõned ning kobisin tagasi voodisse.
Kaasa võetud toidust said otsa ainult õunad, mille viimased tükid sõi tagasiteel Kaarel ära. Banaani ei söönud üldse, emal oli ka kaasa võetud ning nood olid rohkem valmis ja sai nood ära söödud enne. Tomatid ja snäkipulgad jäid puutumata. Jõime ohtralt vett.


Nädalaga kaotasin 0,3 kg ehk siis suurt midagi. Nädala esimene pool oli paljulubav ja veel reedel oli ilus kaalunumber, kuid eks see nädalavahetus mõjus. Kuumaga hoidis keha vett kinni ka ilmselt ning terve nädal kõikus kaal üles-alla.

Nädala peale tuli 5 aktiivset päeva. Läbisin 58,61 km, millest 3 km kõndisin peale laupäevast kontserdit ööbimiskohta. Ülejäänud kilomeetrid tulid jalgrattasõidust.
Kulutasin 4179 kcal.

Üldpildis võib rahule jääda, küll see kaal ka jälle liikuma hakkab normaalselt - ei pabla sellepärast üldse. Küll toitudest peaks hakkama aktiivsemalt pilte tegema, kõigil päevadel. Siis jääb see tüütu üles kirjutamine ära ning pildina arusaadavam ka ehk.