Lehed

esmaspäev, 27. märts 2017

Nädala ülevaade: 21.-26. märts

Kuna tervislik toitumine on rohkem päevakavva tõusnud, siis mõtlesin, et võiks ka blogisse iganädalased kokkuvõtted tagasi tuua. Viimati, kui siin kokkuvõtteid tegin, siis toitumisest suurt midagi ei kirjutanud, ainult trennid said kirja.

Varasemalt pole ma oma kaalunumbrit blogis avaldanud, valehäbi, et ma nii palju kaalun. Nüüd mõtlesin, et kirjutan igapäevaselt ka siia. Praeguse numbriga on kuidagi lihtsam, kui 10 kg tagasi. 😊
Nö ametlik kaalumine nädalat kokku võttes on esmaspäeval, kuid ma olen harjunud end igapäevaselt kaaluma, mulle sobib nii kõige paremini, sest saan kõikumistel silma peal hoida. Esmaspäevane kaalumine on ühtpidi paha ka - nädalavahetusega võib kogu nädala pingutused ära nullida, SAMAS hoiabki traksis, et ei lase lihtsalt lõdvaks.

Ma nagunii igapäevaselt teen pilte grupi jaoks (tegin grupi neile naistele/meestele, kellel on kehamassiindeks üle 25 - veel lapsekingades ja armas väike grupikene, pole plaanis suureks kasvatada, et oleks nö oma punt kellele toeks olla ja tuge saada - keda huvitab, siis võite kiigata Volüümikad kaalulangetajad - KMI 25+ ), siis mõtlesin, et toon need pildid ka siia.

Siiamaani olen suht omaloomingut teinud, kuid sellest nädalast võtan vaikselt ka toitumiskava sisse ning üritan nii, et 2-3 toidukorda päevas on kavast.
Kuigi pean nüüd aus olema, et kui ma vahepeal ema kõrvalt Fitlapi kava kasutada mõnda aega sain, siis see oli kuidagi palju mõnusam. Toidud on mitmekülgsemad, pakuvad vaheldust, on põnevad, samas lihtsad, et pole miskid väga fääänsid toidud. Lihtsad näited - putre on mitmes variandis, smuutisid on palju, suppe on hulga rohkem jne jne.

Orgu kava on aga kuidagi igavaks muutunud.  Alustades sellest, et oma päevast kcal hulka ei leia ma kuskilt, siis ka toidud korduvad ning endale isuäratavat mitte leides võib selle nimekirja mitu korda läbi kedrata, sest nimekiri tundub nii lühike.
Hommikusöök - miks ei või hommikusöögiks olla lihtsalt puder, miks peab sinna kõrvale veel salatit sööma? Minu jaoks on see juba kaks toidukorda - reaalselt liiga palju ning päeva esimeses pooles ju võib rohkem süsivesikuid tarbida, ülejäänud toidukordi siis korrigeerida sellevõrra. Või lihtne praemuna ja peekon. Mõni huvitav puder - on ju igasuguseid huvitavate maitsete/lisanditega, üleöö putrusid jmt.
Suppe võiks hulga rohkem valikus olla, smuutisid - praegu on nii vähe smuutisid.
Igatahes suht kähku tüdineb ära sellest menüüst, sest valik on kesine.

Mõtlesin, et see on minu kiiks, et noh kuna ma olen nendest toitumiskavadest kõriauguni tüdinenud olnud siiamaani, et sellepärast tundub kõik üks ja sama. Ma olen küll selline rutiinne inimene, et teatud asju teen ma läbi elu samamoodi ja meeldib käia käidud radu pidi - mööda turvalist ja proovitud teed, siis söömise koha pealt on just vastupidi. Jah, ma võin teha suure poti keedukartulit ja hakklihakastet ning seda kolm päeva järjest süüa, kuid järgneval kolmel päeval ei taha ma kumbagi näha, tõenäoliselt ka uuel nädalal veel mitte.
Aga ei, mu sõbranna ütles sama, et vahetas Fitlapi Orgu vastu ja kahetseb, et nii igav ja ei paku vaheldust, samad toidud kogu aeg. Mõnelt teiseltki inimeselt seda kuulnud, et varem oli Orgu kava palju mõnusam, nüüd aga kuidagi nii kokku kuivanud.
Ehk lihtsalt meile ei sobi, on ju palju-palju inimesi, kellele see kava ideaalne. Ma ei väidagi, et see kava ei toimi - toimib küll, lihtsalt vaheldust ei paku.
Eks siin tuleb mängu ka see, et igal toitumiskava koostajal on oma nägemus tervislikust toitumisest ja toitumisest, millega saab kaalu alandada.

Aga eks ma ikka vaikselt pusin ja võtan siit-sealt toite oma päevamenüüsse ja Orgu kavast ka. Kuna see kava mul tellitud ja veel pikaks ajaks, siis pole mõtekas topelt kulutada ja veel mõni teine kõrvale tellida.


Sel nädalal piirdub postitus kuue päevaga, sest esmaspäeval polnud ma veel õigel lainel. 😊

Teisipäev 21.03

Kaal: 107.4 kg
Päeva aktiivsus: 109% = 4 h 14 min aktiivset aega, 2915 põletatud kcal ja 10432 sammu.
Liikumine: Kõnd 4.4 km.


Toitumine: Hommikusöök - peekonivõiku (toitumiskavast)
 * 2 karamellikommi tööl.


Lõunasöök - Banaanijäätis (toitumiskavast) - tahtsin miskit kerget. Oh see oli selline blendri vägistamine, et jube. Mul olid banaanid muidugi väikeste lõikudena, küll külmutatud kuid see ei aidanud üldse kaasa. Suure jauramise peale sõin juba pooled banaanid ära Blender ähvardas otsi anda ja pidin ta vaeva kergendama. 😋


Õhtusöök - Eelmise õhtu jääkidest: ahjukana, ahjukartul, bataat, riis karriga, kõrvale piim. Ma viimasel ajal tahan jubedalt piima juua, ise seostan seda väsimuse ja unetusega, sest ma juba pikemat aega ei maga hästi.


Kolmapäev 22.03

Kaal: 107.0 kg.
Päeva aktiivsus: 274% = 6 h 24 min aktiivset aega, 3835 põletatud kcal ja 24530 sammu.
Liikumine: Kõnd 14.04 km.

Toitumine: Hommikusöök - 2 peekoniga praetud muna tostal.
* 2 karamellikommi tööl.



Lõuna - Bataat kana ja fetaga (toitumiskavast)


Õhtusöök - Võis praetud lillkapsas pannil soojaks lastud ahjulihaga - ei jaksanud rohkem, lõunast oli veel kõht täis.


Millalgi õhtul hiljem patustasin natukene.

Neljapäev 23.03

 Kaal: 106.5 kg
Päeva aktiivsus:
105% = 4 h 14 min aktiivset aega, 2930 kcal ja 10832 sammu.
Liikumine: Kõnd 3.84 km.

Toitumine: Päev algas hilja ehk kell 13:00 hommikusöök - see hunnik peaks omlett kolmest munast šampinjonide ja peekoniga olema, mille ma suutsin katki teha. 😀 (Kogused toitumiskavast, ainult ilma salatita)




Lõunasöök: väga kerge smuuti müsliga - maitsestamata jogurt, mustikad, kookoshelbed, 50g Lizi´s Granola müsli (smuuti toitumiskavast)




Õhtusöök: Ui ui, meie sõime täna pizzat. Saime lõpuks paariks päevaks vabadust, kahekesi olla ning lasime rihma natsa lõdvemaks   4 viilu mugisin ära. Tavaliselt 3. juures ägisen, aga täna lahja päev olnud, mahtus.


Reede 24.03

Kaal: 106,7 kg
Päeva aktiivsus: 152% = 7 h 36 min aktiivset aega, 3340 kcal ja 18389 sammu.
Liikumine: Kõnd 5,91 km.

Toitumine: Hommikusöök -
Smuuuuti: banaan, vaarikas ja apelsin - nomnom
Selle smuuti valmistamisega oli paras jama - blender ei töötanud. Just eile tegin ja kõik oli korras ning täna streigib. Panen kannu alusele ning justkui ei käi seda klõpsu ära, et kinnituks. Paned käima - ei tööta, hoiad kinni kannust - töötab. Vaatasin, et no niii, nüüd lõhkusin ära midagi. Sain hädaga smuuti valmis, hakkasin blendrit pesema, suure vaevaga sain purustaja kannu küljest lahti, aru ei saanud, et miks smuutit sinna vahele ka läinud on, kui nägin et nõude kuivatusrestil on tihend. 😀 Oleks ma kauem kräunutanud blendrit, oleks võib-olla terve masin smuutit täis olnud. Blond hetk 😋


Lõuna - 2 praemuna, tomati-kurgi-hapukoore salat, profeel karamelli proteiinijogurt.
 Loll pea on ihu nuhtlus. Läksin poodi toidukraami järele, et hakata lõunat valmistama, kuid väljusin sealt muidugi ilma selle komponendita, mille järgi läksin. Siis sai selline lõuna seekord. Nii palju plaanidest, ei tasu plaanida. 😀



Õhtusöök - Oi ma vaaritasin täna mitu tundi köögis õhtusöögi kallal. Kartuli-porgandipuder ja punapeedi kotletid. Tavalisi kotlette tegin ka, sest härra ei söö peeti Korralik aedvilja laks. Ärge pilti vaadake, nii koledalt sai taldrikule mökerdatud toit.

 

Laupäev 25.03

Kaal: 106,7 kg.
Päeva aktiivsus:
143% = 5 h 59 min aktiivset aega, 3187 kcal, 17470 sammu.
 Liikumine: 7,55 km.
Toitumine: Hommikusöök - Üleöö puder.


Ülejäänud päevaga on niimoodi, et läksime minu vanemate juurde ning sai natukene laua taga istutud ja söödud. Sõin ära kaks ülepanni pannkooki kohupiimakreemiga, jõin klaasi Rõngu Mahla multimahla, tükike torti ja 2 kommi. Pärast kunagi hiljem vist sõin kodus ka kaks võikut.



Pühapäev 26.03

Kaal: 106,4 kg.
Päeva aktiivsus: Puhkepäev, mida näitudestki aru saada. 10% = 1 h 20 min aktiivset aega, 2140 kcal ja 1922 sammu.
Liikumine: Ei liikunud.
Toitumine: Hommikusöök - 3. munast omlett peekoni ja šampinjonidega, tomati-kurgi-hapukoore salat.
Tänane hommik algas hommikusöögiga voodis. Härra oli täna köögitoimkonnas ja poputas mind






Lõuna -  Smuuuti fänn Banaan, pirn, spinat, törts mett ja maitsestamata jogurt.


Vahepala -  Näitan kõik ausalt ära Lubati pool šokolaadi ära süüa, 3 tk sõin ära ja ülejäänud panin sahtlisse mustadeks päevadeks. (Loe:õhtul salaja krõhveldan) 😀





Õhtusöök - Ikka kartuli-porgandipuder, peedikotlett, hapukoor, ise tehtud üleöö kurgisalat, kõrvale piim. 
Mul on vist B1 vitamiini puudus, et ma jubedalt piima joon viimasel ajal. Tunnused on küll vastavad: väsimus, unetus.



Keskmine nädala aktiivsus tuleb 127%. Kokku läbisin kuue päevaga 35,74 km, tegin 83 575 sammu ja kulutasin 18 347 kcal.
21.03 oli kaal 107,4 kg
27.03 on kaal 106,5 kg
6. päevaga - 0,9 kg






kolmapäev, 15. märts 2017

Tere, armas lugeja!

"Sa pole 28 päeva jooksul midagi postitanud" teatab mulle Facebook.
Jah, minu viimasest postitusest on väga kaua aega möödas, tegelikult lausa 76 päeva ehk 2,5 kuud. Numbritesse pannes on see ikka niiii pikk aeg, niisama ei saa arugi, kuidas aeg lennanud on.
Tegelikult juba suve hakul hakkas blogimine vaikselt ära vajuma - suvi ja tegemisi-käimisi  ning kui ma ühel hetkel avastasin, et ma polegi praktiliselt bloginud, oli käes oktoobri lõpp. Novembris mõtlesin nö come-backi teha, kuid alles detsembri lõpus jõudsin kirjutama. Muidugi ma ikka aegajalt kiikasin siia, tekitasin mustanditesse aina teemasid, et millest võiks kirjutada, kus me käinud vahepeal jne. Kuid motivatsiooni ei tulnud ning ikka ja jälle klõpsasin lehe kinni.

Statistikast näen, et nii mõnedki inimesed on siia blogisse tee leidnud, mis sest, et siin valitses haudvaikus. Aitäh, et jätkuvalt siia kiikate ja loodate uusi postitusi meie tegemistest leida! Nii tore, aitäh! 😊
Ma ise ausalt öeldes ei külastaks enam seda blogi, mida varem jälgisin, kuid nüüd nii pika pausiga morjendab.

Torkan siia vahele, et kuigi ma ei bloginud, siis näiteks instagramis ma ühtteist ikka postitasin ka vahepealsel perioodil. Kui ilma pikema jututa midagi jagada tahaks, siis see on palju kiirem ja mugavam variant. Nii, et kes siiski tunnevad meie tegemiste vastu veel huvi, siis olete teretulnud ka instagrami jälgima - sealt saate kõige kiiremini teada, millega me tegeleme. Kiika siia! 😋


Et natukene selgitada äraolekut siis.. Aasta teine pool oli minu jaoks emotsionaalselt väga raske, kuid sügise tulekuga see aina süvenes. Kätte jõudis pime aeg ning minu depressioon tõstis ka pead, mis oli tegelikult juba ammu mu sees. Ma üritasin ikka head nägu teha ja naeratada, et minuga on kõik korras, kuid tegelikult sisimas olin inimvare.
Ma ei hakka pikemalt peatuma, mis viis asjad selleni, kuid need asjad kuhjusid pikalt. Ja ma murdusin. Ma ei tahtnud muust maailmast midagi teada, parema meelega poleks üldse hommikul voodist tõusnud, sest milleks? Kõik tundus nii mõttetu ning selle kõige kõrval olin mina palju suurem mõttetus siin maamuna peal. Mida aeg edasi, seda rohkem see süvenes. Ainuüksi hommikune tõusmine ja igapäevased toimetused tundusid ülima pingutusena, parema meelega ma vegeteerisin päevad läbi hommikumantlis, istusin tühja pilguga diivanil. Vahel lihtsalt nutsin, sest mind polnud ju kellelegi vaja ja tundsin end niiii kasutuna.. Tundsin kuidas ma aina eemaldusin muust maailmast. Kodu oli ainuke turvaline koht, kust ma välja minna ei tahtnud.
Ma kujutan ette, kui raske oli Kaarlil tulla koju peale väsitavat tööpäeva ning kodus ootas ees musta meeleoluga elukaaslane. Ta ikka mitmeid kordi ütles mulle, et kardab mu pärast, sest ma polnud üldse mina ise.
Ja just sellel mustal perioodil, kui ma vajasin kõige enam toetust, et keegi kuulaks mind, annaks nõu, oleks lihtsalt olemas - polnud mul kedagi. Ainult Kaarel. Maailm tundus veel mustem paik, mõistes, et mul ei olegi kedagi..
Päris "korras" ma veel pole, kuid elus on natukene rohkem värve ja toredamaid emotsioone.


Aga ma ei tahtnud tulla siia üldse halama, lihtsalt et mõistaksite vahepealset kadumist, siis on seda väikest eellugu vaja. 😊


Millega me vahepeal tegelenud oleme?


* Alates möödunud aasta maist võtsin ma end tõsisemalt käsile. Kirjutasin natukene oma toitumisest, treeningutest ka siia. Mingil hetkel need postitused küll vähenesid, panin kirja ainult liikumist ja ma vahepeal polnud ka nii tubli, saate aru küll miks. KUID ma ei löönud käega nagu ma tavaliselt olen teinud. Mul oli aasta lõpuks püstitatud väike eesmärk, kuid võtsin siiski mõistusega, et tasa ja targu - eesmärk oli (ja on siiamaani) saada paremasse vormi ning sellesse jääda, mitte võimalikult kiiresti kilosid kaotada.
Võin uhkusega öelda, et aasta lõpetasin -8,6 kg ja -58 cm õhemana. Minus tärkas väike naiselik edevus ning mulle meeldis rohkem piltidele jääda.
Kui hakata "oleks ma nii teinud või naa", siis on päris mitu asja, mis ma valesti tegin. Näiteks toitumine. Kui ma alustasin, siis lihtsalt julma trenniga hakkasid sentimeetrid kaduma, sealjuures ajasin ikka kräppi sisse. Ma olen jõudnud sellesse punkti, et ma lihtsalt ei jaksa enam näpuga järge ajada kavades. Kavade toidud muutusid lõpuks nii üksluiseks, et ma ei tahtnud kava enam lahti tehagi. Süda läks ainuüksi mõttest pahaks.
Nüüd ma väga tasa ja targu üritan kavade toite tagasi sisse tuua, sest õige toitumine on kõige alus.

Ja noh, see "julm trenn" maksis ka kätte, et ülekoormusega tegin ma endale liiga ning ma reaalselt lonkan, ka tavapärane liikumine käib läbi valu. Suur ülekaal, ülekoormus ja ilmselt ka paljud muud tegurid läbi aastate on mõjutanud ning nüüd pean kukekannust ravima, mis teeb põrguvalu.
Oleks nagu elanud küll siin maailmas juba ja õppetunde saanud, kuid ikka ei õpi.

Peale kodust trenni ikka jala pilti kah 😀

Olin tubli!

Õhtused jalgrattasõidud - ootan juba kuna saab jälle sõitma

Uhh, käisime Vooremäe terviserajal. Muudkui aga mäest üles ja alla, üles..

Tuisku trotsides Tähtvere spordipargis

* Novembri keskpaigas juhtus Kaarlil tööõnnetus ning peaaegu kaks kuud istus kodus kipsiga. Ma ehmatasin ikka päris ära, kui lõuna paiku kuulsin, et keegi kohmitseb ukse kallal - Kaarel peaks ju tööl olema ning ukse avanedes hüppas ta karkude toel ühel jalal sisse. "Ah, mahuti vajus jalale" vastas ta mulle rahulikult.

Esimene kips 😟

* Novembri lõpust sai minust jälle tööinimene. Kaarel sai "puhkusele" ning naine kupatati tööle. 😀 Sain uue hingamise, et nüüd oli mul vaja iga hommik kuskile minna, tuli jälle inimese tunne tagasi. Mis sest et mul kolleege pole, kellega igapäevaselt kokku puutuks.

* Detsembris oli meil 4. aastapäev ning alates märtsi algusest oleme sama palju ka koos elanud. Juudas, kus aeg lendab.

Hot chocolate

Küll olid head tassikoogid. Nom-nom..

* Jõulud möödusid perekeskselt meil nagu ikka ning aastavahetuse otsustasime kahekesi veeta.

Tartu kuusk

Jõuluaegne lauakaunistus. Ise tehtud - hästi tehtud!


* Enne kui sai aastanumbri ära saata, vahetus ka minul esinumber ning olen nüüd uhke kolmekümnene. 😀Sünnipäevaks tellisin endale aktiivsusmonitori, et oma treeninguid paremini jälgida ning nüüd treeningi koos Polar M400-ga.

Juubilei lilled

* Veebruari keskpaigast on meil "all-üürnik" ehk Kaarli õde kolis tagasi Eestisse, sai linna tööle ning peatub meie juures mõnda aega.

* Kaarel vahetas märtsis töökohta.

* Hakkasin rohkem voltima ja meisterdama, sest see teeb vaimule head. Aeg lendab meisterdades ning see mõjub väga rahustavalt. Naudin seda väga.

Quillingu ehk kurrutamise viisil valmistatud kaart ja loomakesed - öökull, karu, lepatriinud, mesimumm

Quilling ehk kurrutamise viisil valminud kaart
Quillingu ehk kurrutamise viisil valminud Härra ja Proua Karu
Meisterdamise protsess
Uksepiida juures piilusid jõulutaat ja Rudolf

Paberist jõulupärg
 
Paberist volditud kuused
* Vaaritasime päris mitu korda.

Suvikõrvitsa kook

Kukeseene supp

Homemade bounty

Porgndi-apelsini püreesupp

Piparkoogi tegu

Kohupiimapontšikud

Šokolaadi - toorjuustukook


* Avastasime kodumaad.

Hiiumaal

Jägala juga

Mustvee kollane raam

Ööbikuoru "linnupesa" vaatetorn

Väike-Pungerja "nõiaahi". Ülemine jaanuar 2017 ja alumine jaanuar 2016

Narva linnus

Loksa rand


Sellised on siis mõned hetked meie viimase aja tegemistest.


P.S: Vabandan piltide kvaliteedi pärast. Enamus pilte telefoniga tehtud ja noh, mu telefoni kaamera on suht juust.


Hea on tagasi olla ning peatselt kirjutame jälle! 😊